MENINGEN MED KAFFE

 2009-03-24 l 21:51:54

Vi fick en espressomaskin innan jul och har testat den några gånger. Konstigt nog gillar jag espresso, särskilt med en liten bit choklad i botten. Mina små espressokoppar är precis lagom för en liten "hutt"!

Annars är jag ju stor té-drickare så det riktigt sällan som jag dricker kaffe. Tycker inte om smaken, vare sig när jag dricker det eller efteråt. Att pussa på Magnus när han druckit morgonkaffet är blä. Nej, tandborsten först, älskling!
Däremot ÄLSKAR jag doften av kaffe! Det doftar hemtrevligt, mysigt och helt enkelt gott. Och jag tror att jag kommit på varför jag gillar doften - det är helt enkelt gemenskapen man har över en kopp kaffe som jag gillar!

Var på stan med Pernilla på lunchen igår och såg den - vårens måste från danska Stelton! Den är smal, smäcker, hög och grön. Och man ska ha kaffe i den! Stelton har i vår kommit med de nya färgerna  khaki, champagne och safirblå men den gröna slår dom med hästlängder enligt mig! Turligt nog fick vi presentkort när vi gifte oss förra sommaren, så gissa vad jag ska inkassera till vårens kaffe/té-kalas när vi kommit hem från Holland på måndag?

(Foto: Skogshuset med bild från stelton.com)

Kommentarer
Postat av: Leila bakar...

Kaffe som är så gott!! Men du har nog rätt i att många dricker det / gillar doften just på grund av gemenskapen en kopp kaffe skapar. Härligt!

2009-03-25 @ 08:11:26
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: Leila bakar...

på åhlens, de har en massa söta saker nu. =)

2009-03-25 @ 14:57:46
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: Tesse

Tackar - då får man styra kosan dit!

2009-03-25 @ 17:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0