TÉ-ÄLSKARE

 2009-03-19 l 19:06:31

Som sagt, jag älskar ! Så idag tänkte jag tipsa om Tefrossa - en sida där alla vi té-älskare kan njuta av ett överflöd av goda téer och vackra bilder. "Än är det vinter kvar säger Mor", så det gäller att värma sig med något riktigt smaskigt! Varför inte en Chai-té?!

♥ 1 msk ingefära
♥ 10 kardemummakapslar eller 2 tsk stötta frön
♥ 10 kryddnejlikor
♥ 1 tsk 
♥ 1 l vatten
♥ 4 dl mjölk
♥ 1 dl socker
♥ ½ dl svarta teblad


Skala och riv ingefäran i en kastrull. Tillsätt kardemumma, nejlikor och kanel.
Häll i vattnet. Låt koka i ca 10 minuter. Tillsätt mjölk och socker. Låt sjuda i 2 minuter.
Rör ner tebladen. Ta kastrullen från värmen, låt teet dra i ca 5 minuter. Sila bort teblad och kryddor. Servera genast.

(Eget collage)


Kommentarer
Postat av: Molly

hej!

hoppas att du har haft en bra kväll :)

vad kul att du har hittat till min blogg :) välkommen! :)

kram

2009-03-19 @ 20:42:03
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej!

Nämen, vad schysst av dig att göra ett så fint inlägg om mig! Tusen tack, och lycka till i min tävling!!

Kram,

Lena

2009-03-20 @ 09:42:12
URL: http://www.tefrossa.blogspot.com
Postat av: Tesse

Klart man tipsar när man hittar nåt bra:-)

2009-03-21 @ 18:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0