NÄR KATTEN ÄR BORTA...

 2009-03-12 l 20:56:59

Som sagt, Magnus är på mässa och kommer inte hem förrän i natt. Och var innebär det?! Jo, att jag kan passa på att plocka fram lite gottigott ur gömmorna!!! Lite måste man väl få unna sig när man sitter ensam och alena i ett litet hus i skogen:-) Vi fick en underbar present av Max och Nettan när dom var här sist som innehöll en massa snask från Kahls: handgjorda chokladpraliner, brända mandlar i nytappning, ett jättegott té och en påse Mintcrisp - en liten delikatess från Saema i Norrland. Det är tunnbrödsbitar som är doppat i choklad (som sagt, jag älskar choklad!) - hur goda som helst.

Jobbade sent idag men när jag kom hem tog jag på mig mysisarna, gosade med Skrållis, tände en brasa i kakelugnen, la en ansiktsmask och kokade en kopp Kvällsört och nu tänker jag knapra i mig hela påsen med Mintcrisp alldelse själv! Tycker det är rätt skönt att vara själv hemma ibland (sorry Magnus, inget ont menat, men det är "gött" att vräka sig på soffan utan att behöva trängas:-). Tror man behöver vara ensam ibland lite till mans för att bara vara. Då är det så härligt med en kakelugn där man kan sitta och titta in i eldens sprakande sken där eldslågorna liksom dansar. Kan vara helt hypnotiskt. Skönt...
(Foto: Skogshuset)

Kommentarer
Postat av: Susanne Blom

Håller med dig , älskar choklad jag med .

Tyckte bäst om de mörka bitarna på chokladprovningen .



Kram / Mamma

2009-03-16 @ 15:16:00
Postat av: Tesse

Visste väl att du skulle tycka som jag tillslut:-) Fram för DARK chocolate!

2009-03-16 @ 16:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0