MÄSSOR OCH AVOKADO

 2009-03-11 l 20:26:57

Siffror, siffror, siffror... Jag har "bollat" med miljoner hela dagen - låter kul va?! Bara om man får ihop det på slutet skulle jag då vilja tillägga, annars är det pest och pina. En ekonoms vardag är deadlines och det är deadline imorgon IGEN för en av många rapporter, men denhär gången ligger det inte på mig att bli klar i tid för jag har redan gjort det mesta av mitt - skönt!

Så nu kan det bli hemmakväll med min älskling, fortfarande snorig, men han är fast besluten att bli frisk tills imorgon för att åka tåg till Göteborg och gå på elektronikmässa. Låter "sådär-kul" om jag får säga mitt, men jag antar att det är inspirerande att komma iväg och se lite nya prylar. Grabbarnas lekstuga liksom. Purrning i ottan imorgon och iväg med Pettsson och så hem sent. Undras hur piggelin kanin en man med förkylning är fredag morgon?!

Själv skulle jag vilja åka på Interfood 2009- också i Göteborg fast senare i vår. Jag såg en artikel om den i en bilaga till DI idag på frukosten och det är en mässa som egentligen riktar sig till branschfolk inom livsmedel och mat, men de har även en publikdag med ekologisk, när- och lokalproducerad mat från Sverige, vinprovingar och andra roligheter. Skulle passa bra att gå på eftersom det är samma helg som Göteborgsvarvet när vi skall heja på Max och Jonas.

Appropå mat så är det tur att vi inte har något besök ikväll. Har satt i oss guacamole med en MASSA avokado och vitlök och jag kan meddela att det ligger en lätt odör i köket:-)

Go´kväll!

(Foto: Skogshuset)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0