KRISPIGT VÄRRE

 2009-03-09 l 19:07:30

Gårdagens besök hos svärföräldrarna var trevligt - de hade tänt en brasa i kökskaminen och lagat mat: vildsvinskotletter med kantarellsås och till det en sallad gjord på matvete, kikärtor, minimajs och diverse grönt. Och hur smakade då vildsvinskotletterna???

Det var supergott!!!

Som minifläskkotletter till utseendet men mycket, mycket mörare och det smakade inte alls vilt som jag trodde. Hade jag fått välja hade jag hellre köpt vildsvin i mataffären än vanliga flässkotletter, men jag antar att det är rätt dyrt kött och inte så lätt att få tag på. Glad är jag att jag fick prova i alla fall!

Eftersom jag inte har någon bild på anrättningen som vi blev bjudna på igår så lägger jag in en bild på favoritmellanmålet just nu - Finn Crisp. Jättesmidiga små platta rågskorpor kryddade med kummin gjorda på fullkorsnrågmjöl (93%!), vatten, salt, jäst och kummin. Inga konstiga tillsatser vad jag kan se. Gott att ha till röra av makrill i tomatsås blandat med majonnäs och lite tomat. Jag blir sugen bara jag tänker på det!

Ikväll blir det lite pappersarbete - högarna växer på bord och stolar!

...pssst...gissa från vilket land Finn Crisp kommer...?!

(Foto: Skogshuset med bild från finncrisp.com)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ha, ha! Jasså, du har oxå blivit en FinnCrisp Addict. Det är ett svårt missbruk att bli av med. Fråga Mange... Är det något han saknar när han är ute och reser så är det nog inte mej och hundarna... Men självklart Agnes och FINN CRISP ;o))

Ni får väl packa ner lite i bagaget när ni kommer ner hit till Holland och hälsar på!

Kramar / Nilla



ps. Hittade du den "Arge Kocken" - Gordon ;o))

2009-03-10 @ 09:36:11
Postat av: Tesse

Yes, gillar "krispet" när man tuggar på dom! Vi packar gärna med några paket - tänkte försöka komma ner runt den 26:e om det skulle passa?!

Och visst hittade jag Gordon "fuck" Ramsey på Youtube - hans ordförråd är inte att leka med:-)

2009-03-10 @ 19:45:58
Postat av: Nilla

26 vad!?!? Mars, April eller Maj... ;o)

2009-03-11 @ 10:54:52
Postat av: Tesse

Oj då, vi pratade väl om Mars?! Vi rings:-)

2009-03-11 @ 20:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0