A PIECE OF BOOK

 2009-03-25 l 20:58:35

Dimman låg tät när vi kom in i Mamsens lägenhet. "Hej, hej!" hördes det glatt från köket och ut i hallen tittade en strålande glad liten figur med förkläde. Travade på ett stort fat låg färdiga våfflor och fler var på gång i laggen. Lilla Mamsen förvånade oss verkligen - hon som inte brukar tycka om att laga något överhuvudtaget!!! Hon hade verkligen överträffat sig själv! Vi åt och de smakade supergott!

Och den lilla överraskningen?! Leila's senaste "A piece of cake" som jag gått och trånat efter i flera månader! Hur kunde hon veta det?! Nu väntar över 200 härliga recept på bröd och kakor på att få provas i Skogshusets kök. Kan knappt bärga mig! Tack, tack lilla Mamsen och välkommen hem till oss för att provsmaka!

(Pst - Om ni har testat nåt från boken får ni gärna tipsa om smaskigaste receptet!)

(Eget collage med bild från leila.se)

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Oh vad roligt att du tittat in i min bakarblogg & hittat något du blir sugen på : ) !!

Du hade också en väldigt mysig blogg må jag säga, massa gott här tittar jag gärna in igen : )



Jag har också Leilas A piece of cake, fick den också av mamma hihi, om du inte provat rocky road måste du ABSOLUT testa det!

Världens godaste godis, ivarjefall om man gillar choklad,nötter, kola & marshmallows, mums!

Annars är hennes chocolate cupcakes med chokladfrosting även de underbara, precis som hon! : )

2009-03-25 @ 22:23:19
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Leila bakar...

Va snällt av henne! Den boken är fantastisk!

2009-03-25 @ 22:34:22
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: susanne Blom

Hej !

Tackar så mycket för inbjudan . Vad roligt att du tyckte om våfflorna .



Kram / Mamma

2009-03-30 @ 13:24:35
Postat av: Tesse

Sandra: Tack för titten själv - och tipset från boken. Nu ska jag sätta igång att testa cupcakes:-)

Leila: Ja, visst e den. Jag blev jätteglad!

Mamsen: Klart att man gillar våfflor - i alla former!

2009-03-30 @ 19:12:14
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Fick den boken av min sambo i födelsedagspresent och den är underbar men har än så länge inte provat något. Bara dreglat över allt!

Härlig blogg du har!

Mvh Åsa.

2009-04-02 @ 21:42:09
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: EmmaW

Har också denna bok och bakar en hel del. Bottans bärkaka är god. Mintcrisp, alla cupcakes. Tårtorna, bröd framförallt. MUMS så mkt gott det finns i den!

2009-06-02 @ 17:29:46
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0