HÅRTUSSAR

 2009-02-07 l 14:31:41

Nu har jag tappat tålamodet med lilla Skrållans hår som ligger överallt! Det fastnar på kläder, stolsdynor, mattor, strumpor, soffor, sängar - ja allt!!! Så nu är det vårstädning som gäller. Först och främst skall katten bli av med så mycket päls som möjligt. Sagt och gjort, iväg och köpte en karda från Catman som är en slags specialdesignad borste med vinklade metallborst och plastknoppar. Väl hemma jagade jag katt in och ut mellan stol- och bordsben för att testa den. Jisses, va effektiv den var!!! Efter två, tre borst satt det en jättetuss katt i kardan och efter ytterligare tre borst vad den full!



Superbra köp om du frågar mig!

Tyvärr kan man inte själv bestämma när katt vill borstas. Efter en liten stund bar det av in i sovrummet, upp i sängen och in under täcket där hon nu ligger och tror hon gömmer sig. Hmm, får väl vänta en stund med fortsättningen, men katt SKA bli av med vinterpälsen denhär helgen! Annars vet jag inte vad jag gör...

It's raining cats and dogs...

(Foto: www.dogman.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0