UTMANAD!

 2009-04-24 l 20:01:16


Idag har jag fått en UTMANING av söta Sofia som bloggar om allt och inget (hennes egna ord!). Den går ut på att besvara frågorna, utmana utvalda bloggare samt lämna en kommentar hos dom, tala om att dom blivit utmanade och berätta för den som utmanade dig att du gjort utmaningen. Kul sätt att lära känna sina blogg-vänner lite mer!


Här kommer mina svar på frågorna:


Vilken mat äter du ofta?
Kyckling! Går ju att variera i det oändliga - grilla, steka, marinera och stoppa i sallader, grytor, gratänger...Favoriten är Italiensk pastasås med kyckling, soltorkade tomater och spenat (får väl slänga upp receptet någon dag!).


När du är på kalas, är du den som sitter, eller hjälper du till med att duka av?
Typiskt - jag är nog den som studsar upp och hjälper till att duka av...och duka fram! När vi träffar våra vänner brukar vi oftast laga mat ihop och då hjälps vi åt med det mesta. Laga, duka fram, äta(!), duka av och diska. Känner mina vänners köksskåp som mina egna när jag tänker efter!


Vart sitter du helst när du bloggar?
Vårt mysiga vardagsrum i vår gröna, sköna Ektorp med en brasa i kakelugnen. Vi är lyckligt lottade och har två kakelugnar - en i vardagsrummet och en i matrummet. Dom är mycket gamla och flyttades hit till Skogshuset från en lägenhet inne i stan på 40-talet och vi älskar dom!


Köper du trisslotter ofta?

Inte jag, men Magnus! Han vinner dock ALDRIG nåt, men har vunnit mig istället...Otur i spel, tur i kärlek!

Vilken stad eller land har varit din bästa semester? 
Å, va svårt! Midsommar med vännerna Mange och Nilla i Barcelona för snart två år sedan var en höjdare som vi pratar om än. Seoul med Magnus var som att kliva in i en helt annan värld - hitech i finanskvarteren för att på lilla tvärgatan se koreanerna sitta på trottoaren och äta ris med pinnar. Gotland och Wisby är alltid lika underbart - hälsa på släkten, strosa runt bland ruiner och rosor och bara hålla handen. Kan inte välja så jag tar alla tre! Men hur fantastiska alla de andra är så är det nog ändå en stad som slår dom alla på sommaren...
Stockholm i mitt ♥!

Vilken TV kanal tittar du mest på?

Kanal 5 och TV4+.  Fast jag kom just på att House går på TV4! Men det blir mest inrednings- och matprogram såhär års för att få inspiration till hus och kök.


Jaha, hoppas ni fått veta lite mer om mig! Skulle vilja skicka till några som jag nyligen träffat på i bloggvärlden och så några som hängt med ett tag.


Så mina utvalda blir...

Jessica - För att hon har så många bra maträtter som jag försöker hinna testa i köket. Magnus är numera proffs på hennes kycklinggratäng!
Verkar även dela mitt öde med att måla hus...

Emilie - En fena på att baka bröd och har en nyvunnen läsare i mig!

Natasha - Rena rama lexikonet om man vill samla information inför en tripp till Amsterdam - vackra och roliga bilder!

Sofia: Nyfunnen bloggerska som också är i husbyggartagen och visar underbara bilder på sitt hem. Inspirerande till max!

Brossan - För att jag tycker att du ska blogga lite mer än en gång i månaden!


Kommentarer
Postat av: Natasha

Ja, Vondelpark är verkligen speciell. Nu är utmaningen avklarad!:) Trevlig kväll!

2009-04-24 @ 22:40:59
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Anci

God morgon !

Roligt att få lära känna dig lite bättre :) Den italienska pastasåsen låter god, gärna recept !



Kram



2009-04-25 @ 08:45:17
URL: http://lighthouse-ankan.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad skoj, har jag fått en utmaning:-)Hmmm, vi får se när jag antar den, ska suga lite på karamellen först, hihi. Ha en toppendag i solen, Kram Sofia

2009-04-25 @ 08:50:03
URL: http://signe-1.blogspot.com
Postat av: Natasha

Hej, hej! Vad härligt det låter!:) Här är det också fint väder!:) Tack, detsamma! Hoppas att helgen blir kanon.

2009-04-25 @ 10:50:49
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Sofia

Kul att läsa! Härligt med 2 kakelugnar!

Det är ju verkligen en dröm! Du får ta kort och visa dom!



Ha en härlig lördag!

Kram!

2009-04-25 @ 10:59:40
URL: http://marmelina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kul med en utmaning, ska ta tag i den lite senanre idag, efter bullbaket som jag lovat barnen.

2009-04-25 @ 11:25:08
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att få veta lite mer om dig! Får passa på att önska en riktigt trevlig helg!

2009-04-25 @ 12:05:14
URL: http://husprojektet.bloggagratis.se
Postat av: Anna

ja, jag är en skodesigner, så det är därför jag är i Kina, nu har vi varit i Shanghai, men imorgon drar vi vidare till Guanzhou.

2009-04-25 @ 16:51:56
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0