KYCKLING PÅ FREDA´!!!

 2009-03-06 l 19:05:32

Hörde precis på webb-radion att den mesta maten som äts på fredagskvällarna i Sverige är tacos - så jag sticker väl ut lite ikväll då! Här i Skogshuset blir det Kyckling tricolore med fullkornspasta. Egentligen ska det vara spenat i men tji fick jag när jag tittade i frysen och upptäckte att spenaten var slut! Bara att hitta på nåt annat att stoppa i grytan så det blev broccoli. Lite GI är det allt - ta det lugnt med pastan bara! En deciliter kokt pasta räcker per person.

Kyckling tricolore (2 pers)

2 kycklingfiléer
1 pkt iMat (havregrädde)
ca 250 g broccoli
8 körsbärstomater
salt och peppar
2 dl kokt fullkornspasta

Skär kycklingfiléerna i mindre bitar och bryn i gryta tillsammans med salt och peppar. Mixa broccoli, hälften av tomaterna och havregrädden lätt och häll på kycklingen. Koka ihop ca 20 min och smaka av med salt och peppar. Servera med fullkornspasta eller en fräsch avokadosallad.

Ska hämta Magnus på badhuset snart och sen blir det Fredagsgott!

(Eget collage med bild från Oatly)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0