VÄLDOFT

 2009-03-14 l 17:38:16

Som jag skrivit innan så älskar jag Lush och deras Honey Trap till läpparna. Och detta vet min lille Magnus! När han kom hem från mässan i Göteborg sent på torsdagskvällen hade han med sig en liten present i form av några nya burkar Honey Trap och sedan en pryl som snabbt blev ny favorit - massagekakan Mange Too!!! En härlig liten läckerbit som doftar honung och om man värmer den mellan händerna, smälter den lagom för att massera in på kroppen och kan användas både som handkräm, hudlotion och som massageolja. Övriga ingredienser är kakaosmör, sheasmör, magnosmör, vit choklad, färska bananer, honung (!), pepparmynta, vanilj och apelsinolja. Kan det bli smarrigare?! Sedan tidigare har jag provat en annan massagekaka - Wiccy Magic Muscles - på onda ryggar och den gör verkligen att man slappnar av och nästan somnar. Pepparmintsolja och kanellövsolja är några av ingredienserna till denna goda kaka och de är stimulerande och fungerar naturligtvis även jättebra på trötta fötter efter en lång shoppingrunda på stan.

Du som ännu inte provat på Lush´s produkter tycker jag ska göra det. De är 100% icke djurtestade, 100% vegetariska produkter, 76% vegan produkter, 100% färska, handgjorda produkter med frukter, grönsaker, eteriska oljor och säkra syntetiska ämnen. Och så har de 57% "nakna" produkter, dvs utan förpackning! (Källa Lush.se). Och så doftar de helt LOVELY! Att gå in i en Lush-butik är som att gå in i en delikatess-affär full med mums för både kropp och själ. Och så blir man så pigg oxå:-)

Tack M för din fina present - puss!

(Eget collage med bilder från lush.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0