NYTT ÅR - NYA VANOR

 2009-01-06 l 15:24:50
Magnus, min älskade make, och M tog på nyårsafton i hand på att gå ner 15 kg var till midsommar. M skall gå ner från 105 kg och Magnus ligger på något mer, så nu är det bara att börja med nya vanor! Inga kolhydrater (pasta, potatis, ris och bröd är BIG no-no!) och det skall vara mycket kött och nyttigt fett som finns i bl a nötter och avokado.
Jag är ju lite av ett list-freak så jag har genast satt mig ner för att svarva ihop veckomenyer med nyttig mat. Vi skall börja veckohandla igen - ytterligare ett steg i rätt riktning. När vi bodde i Stockholm så gjorde vi nästan alltid det. Sen vi flyttade tillbaka till Kna så har det falerat totalt. Vet inte varför, men vi blev bekväma.

Så - första dagen på det nya livet för Magnus bestod av hemgjord müsli med yoghurt och en skiva kassler samt chili con carne med paprika (utan bröd eller ris). Ikväll blir det räkwok med ajvar - mums!

Hittade just ett chict citat på Renée Voltaires hemsida:

"En smart kock står inte vid spisen utan sitter med vid bordet. Då blir det alltid fest!"

Peace-love-food!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0