SOL UTE, SOL INNE, SOL I HJÄRTA...

 2009-02-15 l 09:34:24
Solen skiner från en klarblå himmel på Skogshuset idag! Allt känns underbart och jag hade en härlig dag igår!



Började med frukost på sängen med hjärtan i alla dess former; på kuddfodralet (Magnus present från mig!), på frukostbrickan, på filen och i sinnet:-) Älskar långfrukost i sängen!



Mossade sedan runt i morgonrock ända tills lunch. Magnus var och shoppade present till Emil (CD-skivor) och när han kom hem fick jag en jättesöt bukett med nejlikor i olika röda nyanser (praktiska Magnus tycker att rosor är bortkastade pengar, de står ju bara några dagar jämfört med nejlikor)! Gulleplutten där! Det är mysigt att få blommor!



Emils kalas var det fullt med folk och presenten gick hem. Lite pinsamt var det nog allt när vi sjöng "Ja må du leva" - Emil skruvade på sig en hel del men tyckte nog om det lite i alla fall. Smakade Mias goda GI-bröd som är fullt med nyttigheter - linfrö, solrosfrö, råg, inget socker! Ska försöka snoka upp det receptet så jag kan baka det här hemma. Åt även Christinas underbara födelsedagstårta med hembakta tårtbottnar (mycket socker!), vaniljkräm och egenodlade hallon. Synd att jag blev så mätt, jag hade velat äta mycket mer!

Två underbara bär satt på samma stan;
två individer, men ett hjärta.

William Shakespeare (1564-1616), ur "En midsommarnattsdröm"

(Foto:privat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0