OMELETT

 2009-02-26 l 20:39:11

Har känt mig som Askungen denhär veckan - det har bara varit jobb, jobb och jobb! Inget kul alls och humöret har varit i botten. Men ikväll blev jag klar med en deadline och fick pigga upp mig med en god baskisk omelett!!! Egentligen kan man nog slänga i allt möjligt, men detta hade jag i kylskåpet:

Baskisk omelett 2 per
4 ägg
4 msk vatten
salt och peppar
rödkål (såklart!)
gul lök
purjolök
rökt korv
tomater

Rör ihop ägg, vatten, salt och peppar med en gaffel. Fräs hackad rödkål, gul lök, purjolök och korv mjukt i en stekpanna. Lägg i tomat och häll över äggblandningen. Rör hela tiden tills omeletten stannat och servera direkt.

Nu är det "Sverigets värsta bilförare" och jisses va dåååliga dom är på att köra bil!!!

(Foto: Skogshuset)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0