HELG!!!

 2008-09-05 l 21:44:24
I tisdags den 2 september hade vi 1 månadsjubileum som man och hustru!!! Häftig känsla!

Frånsett att vi var dödströtta och bara ville slappa i soffan så var det en mysig kväll med laxpaj som jag gjorde. Letade som en galning efter ett recept som Ola lagat till oss för något år sedan och som var jättesmaskens!!! Hittade det till slut på nätet på www.svt.se benämnt som Spenat- och laxpaj (?). Inte minns jag att det var spenat i men ok. Sagt och gjort, åkte till Coop och inhandlade nödvändiga ingredienser och skred till verket. Gjorde dock om receptet lite med min "egen" pajdeg som är väl beprövad: 2 dl vetemjöl, 1 dl grahamsmjöl, 1 dl flytande mjölkfritt margarin och 2-3 msk vatten. Sen stoppade jag i resten och hyst in i ugnen. Och se - blev det inte en riktigt läcker laxpaj som smakade precis så gott som Olas!

Har varit dödströtta hela veckan båda två - håller nog på att bli förkylda. I helgen blir det att fila på huset igen - har fått en massa inspiration från min fd arbetskompis sons hus (!) som liknar så som vi vill ha vårt (lite!). Och så blir det fika-fika-fika hos Christina som fyller år. Måste hitta på en bra present att överraska med. Kanske blir det nåt ätbart, kanske något användbart, hmm...


I ett hus vid skogens slut...Lite denna känslan och detta utseedet kommer vårt hus att ha när vi blir klara! Foto Mäklarfirman Peter Nykvist

Ps. Väntar fortfarande på fler bilder från bröllopet. Håller på att samla in från vänner och släktingar eftersom jag sorgligt nog inte kunde ta några själv. Fotografen håller på att ladda upp en massa oxå, men det kommer att ta tid att få alla dom. Det är som att vänta på julklappar på julafton - det känns som att det tar oändligt lång tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0